Wij zoeken een nieuwe marketeer!

Wij zijn op zoek naar een marketeer (10u/week, ZZP) per 2 september 2024. Bekijk de vacature hier.

DE STOKERIJ SCHIEDAM zoekt een marketeer (10u/week, ZZP)

Over De Stokerij Schiedam
De Stokerij Schiedam bestaat uit theatermakers Koen Wouterse en Anne Rats, de zakelijk leiding is in handen van Avril Hensen. We ontvangen structurele subsidie van de Gemeente Schiedam en in 2025 maken we een groot project ihkv 750 Jaar Schiedam. Binnen de organisatie bestaat de sterke wens om de marketing van de organisatie naar een hoger niveau te tillen, alsmede aan een sterke band met deze regio en onze achterban/potentiele partners te bouwen.

De Stokerij is zeer zichtbaar in de stad, onze verhalen komen uit de stad en we werken samen met veel inwoners uit en partners in Schiedam. Veel van onze voorstellingen gaan hier in premiere of spelen zelfs exclusief in Schiedam. We hebben een grote groep jongeren (StokerijJONG) die 40 weken in het jaar theaterles krijgen, eigen voorstellingen maken met een externe regisseur en ook regelmatig meespelen in onze voorstellingen.

We zijn op zoek naar een enthousiaste marketeer die per 2 september 2024 (i.o.) het voortouw neemt in het ontwikkelen van onze marketingstrategie en het uitvoeren van de bijbehorende werkzaamheden en belangrijk: met een binding met de regio of de wens deze band zo snel mogelijk op te bouwen.

Wat ga je doen:
• Opstellen en uitwerken van onze marketingstrategie in overleg met artistieke leiding.
• Per project meedenken over de doelgroepen en hoe deze te benaderen.
• Schrijven van (concept) teksten voor communicatiemiddelen zoals website, sociale media,
mailings, nieuwsbrieven en dergelijke.
• Uitwerken en uitvoeren van communicatiemiddelen (advertenties, buitenreclame, pers etc.).
• Uitvoeren van werkzaamheden die bijdragen aan de storytelling rondom De Stokerij en die
zorgen voor een diepgaandere relatie met onze achterban en partners.
• Zorgen voor continuïteit in uitingen op website, sociale media,
nieuwsbrieven en het beheer van deze uitingen.
• Artistiek leiding aansturen in beheren van sociale media (Facebook, Insta, LinkedIn).
• Het beheren en activeren van ons ticketing systeem Eventix.
• Opbouwen en onderhouden van contacten met diverse relatiegroepen waaronder pers, ontwerpers, influencers en theaters.
• Bewaken van marketingbudgetten

Wie zoeken wij:
• Je beschikt over relevante werkervaring, bijvoorbeeld bij een culturele (niet vereist!) of
publieksgerichte organisatie.
• Je schrijft foutloos de leukste en meest aansprekende marketingteksten en content.
• Je denkt creatief en bent goed in staat om de (maatschappelijke) inhoud van voorstellingen te
vertalen naar publieksgerichte uitingen en campagnes.
• Je bent assertief en niet bang om het voortouw te nemen, de telefoon op te pakken en lijnen uit
te zetten.
• Je kan goed zelfstandig werken en deelt graag je eigen tijd in, maar je bent ook een teamplayer:
je zorgt ervoor dat iedereen duidelijk weet wat van hem/haar verwacht wordt.
• Je beschikt over een relevant netwerk (pers, ontwerpers, fotografen etc.).
• Ervaring met het werken in content management systemen als WordPress en Mailchimp.
• Je hebt binding met de regio Schiedam of de intentie deze zo snel mogelijk op te bouwen.

Wij bieden:
• Samenwerken met twee hele leuke theatermakers, die impactvol theater maken voor een breed
publiek in de regio Groot-Rotterdam en daarbuiten.
• Veel autonomie en de ruimte om je werk en tijd zelf in te delen (een aantal uur werken op
kantoor in Schiedam wordt aangemoedigd, maar is zeker geen vereiste).
• Een kleinschalig team, waarin op basis van gelijkwaardigheid met elkaar wordt samengewerkt.
• Een dienstverband van ca. 10 uur per week, opdracht op zzp-basis.

Interesse?
Stuur een mailtje naar Avril Hensen via zakelijk@destokerijschiedam.nl met daarin:
• je motivatie
• je cv
We ontvangen je reactie graag uiterlijk op 16 juni 2024.

Meer weten?
Neem gerust contact op! Dat kan via zakelijk@destokerijschiedam.nl
We kijken uit naar je reactie.